tisdag 30 maj 2017

Tålamod är bra att ha!


Jag har skrivit det förut här på bloggen, men jag skriver det igen; tålamod är en väldigt viktig egenskap för en författare! Tyvärr har jag dåligt tålamod och ogillar starkt att vänta på saker, men jag har blivit bättre och lite coolare med åren. Mest för att jag inte har något val :-). Att få svar på inskickade manus tar ofta väldigt lång tid, oftast två, tre månader, men lika ofta mycket längre tid. Det mest frustrerande är när en efter flera månaders väntan, kanske ett halvår hör av sig för att fråga om ett manus har kommit fram och inte ens få svar. Tyvärr händer det titt som tätt med vissa förlag. 
Kanske hamnar mina mejl bland skräpmejlen? Det känns jobbigt att tänka så, för tänk om förlaget skulle vara intresserade av mitt manus och så får de inte ens chansen att läsa det. Samtidigt kan jag förstå att det kan hända att manus kommer bort med tanke på den enorma mängd manus, flera tusen, som förlagen måste hantera varje år.
Nu har jag flera manus ute hos några olika förlag och det skulle förstås vara skönt om något av dem kunde bli antaget! Jag har haft några stolpe-ut-tillfällen, där förlag sagt sig vara intresserade av ett manus, men sedan backat ur av olika anledningar. Nu hoppas jag på några stolpe in!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar