torsdag 4 maj 2017

Kanske ett ja!

För några veckor sedan skickade jag in manus till uppföljare till "Gillad som du är" till förläggaren på Idus. Det var läskigt och jag kände mig rädd, tänk om hon inte skulle gilla det. Jag har lagt ner väldigt mycket tid på det manuset, gått igenom det flera gånger, både själv och läst det högt för dotter, så om det skulle bli nej, hade all den tiden varit bortkastad. Men jag fick inte nej! Det är en enorm lättnad!
Jag ska gå igenom texten på nytt och se till att den kan läsas även som en fristående bok, och om jag lyckas med det ger Idus gärna ut. Förhoppningsvis är det bara några meningar här och där som kan göra att läsaren inte behöver känna att de måste ha läst "Gillad som du är" för att läsa den här boken. Så jag hoppas och tror att det blir en bok till om Kia, Mirre, Viktor och de andra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar