torsdag 11 maj 2017

Klart med illustratör

Ni kanske minns att jag berättade om en bilderbok som jag fick ja på i november? Nu är det äntligen klart med illustratör och jag kan berätta att det är duktiga Katarina Vintrafors som ska göra bilderna till den boken. Om någon är nyfiken på vad Katarina har gjort tidigare och hennes stil så kan ni kika in på hennes hemsida. Jag tror att hon kommer att göra superfina bilder till boken.
Planen var ju att boken skulle komma ut i januari 2018, men nu blir det i mars/april 2018, eftersom Katarina är inbokad på många jobb framöver.
Boken handlar om ett tufft och jobbigt ämne, och jag tror att det kan vara skönt att ha en bok till hjälp för att prata om sina känslor. Mer vill jag inte säga ännu, eftersom det är så långt kvar tills boken kommer ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar