onsdag 20 september 2017

Refusering som suger

Det är inte alltid roligt att vara författare. Idag fick jag besked om att den fantasifulla faktaboken som ett förlag har funderat väldigt länge på om de ska ge ut eller inte, får ett nej. Men eftersom de har haft uppe manuset på sitt manusråd och eftersom andra förlag också har skrivit att de gillar texten, tror jag att det finns något i den som är bra. Jag vet att mina egna barn gillade den när jag läste den för dem, visst de är partiska, men det är inte alltid som tycker om allt som jag skriver. Framförallt är de ärliga. Och om nu barnen och flera förlag tyckt om texten, även om den inte passat in i just deras utgivning, så ska jag allt kämpa vidare och skicka manuset till några förlag till innan jag ger upp.
Envishet är en av de viktigaste egenskaperna för en författare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar