fredag 22 september 2017

"Innebandystjärnor" min mest utlånade bok 2016

Idag skickades besked om biblioteksersättning ut till alla Sveriges författare och illustratörer, vars böcker lånats ut minst 2 000 gånger (4 000 om författare och illustratör delar på ersättning) under 2016.
Det är alltid spännande att se vilken bok som lånats ut flest gånger och i år var det "Innebandystjärnor" som toppar min statistik med nästan 6 000 utlån 2016. Jätteroligt att så många har lånat och förhoppnings också läst boken. Med "Första matchen" och "Jag vill också dansa" kom jag upp i 12 263 utlån 2016. Eftersom jag delar ersättning med illustratörerna blir det 5 886 kr före skatt och sociala avgifter, alltid något, och många bäckar små, tänker jag.
Det ska bli spännande att se hur de böcker som släppts i år kommer att lånas ut på biblioteken ... Kanske går "Gillad som du är" upp i toppen nästa år!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar