söndag 29 december 2019

Mitt bokår 2019

Vilket bokår 2019 blev! Inte bara min första roman "Sommar vid Sommen" utan även min andra "Vinter vid Sommen" kom ut under året. Fina Lind o Co gav ut dessa båda. Dessutom kom "Är det bara jag som bryr mig?" ut på mysiga Idus Förlag. Dessutom skrev jag treboksavtal plus avtal om barnbok med Lind o Co. Jag är så glad och tacksam över att förlagen vill ge ut mina böcker.
Under året har jag också varit utanför bekvämlighetszonen ett antal gånger; jag har blivit intervjuad i podd, i direktsänd radio ett par gånger, intervjuad av ett antal tidningar och webbsidor, pratat inför storsamling skolelever (ca hundra), pratat inför ca hundra bokhandlare, varit med i författarpanel på bibliotek. Det är nästan så att det börjar kännas bekvämt därute ... Men bara nästan.
Här kommer en kort resumé över mitt 2019, månad för månad. Med reservation för att jag kan ha glömt något. ;-)
Januari 
Jag skrev klart de sex faktatexterna till läromedel för åk 4 som Studentlitteratur beställt och fick godkänt på dessa.
Februari 
Jag pratade inför storsamling mellanstadieelever, därefter fick barnen skriva egna berättelser.Jag deltog med bokbord på Smålit, Smålands egen bokmässa och litteraturfest. Det blev klart med kontrakt för "Vinter vid Sommen" med Lind o Co.
Mars
"Är det bara jag som bryr mig?" kom ut som inbunden bok. Något senare även som E-bok och ljudbok.
Maj
"Sommar vid Sommen" kom ut som inbunden bok!
Jag var med på Feelgoodbloggfrukost hos Lind o Co. Jag signerade böcker på Bankeryds bibliotek samt på Akademibokhandeln på Asecs i Jönköping.
Juli
"Sommar vid Sommen" kom ut som ljudbok.
September
Bokmässan i Göteborg med signeringar i både Idus och Kikkulis montrar.
Oktober 
"Vinter vid Sommen" kom ut både som inbunden, E-bok och ljudbok.
Jag skrev trebokskontrakt med Lind o Co! Plus att vi skrev kontrakt om en barnbok för åldern 6-9 år.
Jag signerade på Akademibokhandeln på Asecs i Jönköping.
November
Jag var med på "Förläggardag" i Göteborg och pratade om "Vinter vid Sommen" inför ca hundra bokhandlare från västra Sverige och Småland.
Jag deltog som en av tre författare i en författarpanel på Boxholms bibliotek.
December
Julfest hos Lind o Co!
Jag deltog med bokbord på julmarknad på Kvarteret Ödlan i Jönköping.

Jag hoppas att jag fått med det viktigaste! Självklart har jag skrivit och redigerat för fullt också.

Önskar nu alla ett GOTT NYTT ÅR! 

2 kommentarer: