måndag 4 mars 2019

"Är det bara jag som bryr mig?" finns ute nu

Nu finns "Är det bara jag som bryr mig?" ute i handeln. Tjoho! Den går att beställa hos förlaget, Bokus och Adlibris. Jag har inte fått hem den till mig ännu, så jag går i väntans tider. Snart, snart kommer jag få känna på den och bläddra i den! 
Boken handlar om Wilma som känner sig ensam när de andra tjejerna i klassen pratar om resor och kläder. Är det bara hon som bryr sig om klimathot och miljö? Hon brottas också med sin panikångest som dyker upp ibland, oftast när hon oroar sig för något, som att prata inför klassen. När klassen får reda på att det ska arrangeras en modevisning på skolan kommer Wilma och den nya tjejen i klassen, Gertrud, på att de ska visa upp snygga återvunna kläder. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar