torsdag 14 mars 2019

Jag har bytt manus ...

Jag har bytt manus, inte med någon annan, men manus som jag skriver på ... Det manus som jag jobbade med de senaste veckorna får vänta lite, det var tänkt att bli en historisk roman, men jag kände att det var segt att skriva och det kräver research i vart och vartannat stycke, och i söndags dök det upp en karaktär och några scener som kan passa i en feelgoodstory i mitt huvud så nu satsar jag på att skriva på det istället. Förhoppningsvis kommer jag tillbaka till det historiska manuset senare, för det är en berättelse som jag vill få ur mig, och jag har ändå lagt ner en hel del tid på research i ämnet de senaste åren så jag vill inte att det ska vara ogjort arbete. Jag tycker inte om det där velandet mellan manus, men det har hänt tidigare att jag lagt ifrån mig en början på ett manus som jag hittat tillbaka till senare och då har det rullat på bättre. Så nu är det feelgood som gäller, med lite svärta förstås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar