tisdag 26 februari 2019

Laddar inför nytt projekt

Just nu laddar jag inför ett nytt skrivprojekt. Jag läser på, beställer hem böcker om ämnet, googlar fakta och försöker bygga upp någon slags struktur för berättelsen. Huvudpersonen har jag klar för mig, perspektivet likaså, men det är mycket annat som jag behöver fundera på. Var i berättelsen ska jag börja? Håller storyn eller kommer läsarna (och kanske även jag) bli uttråkade mitt i? I så fall är det ju ingen mening att skriva ... Men ändå, lusten pockar på och det här är en berättelse som jag tänkt så mycket på de senaste åren att kanske måste jag få den ur mig oavsett om någon annan vill läsa. Samtidigt måste jag försörja mig och har inte råd att skriva berättelser bara för mitt egna höga nöje, även om det i vissa fall kanske blir så ändå. Kanske är det så att om jag känner lust och glädje i att skriva den här berättelsen kanske andra kan göra det av att läsa den? Så mycket osäkerhet i det här yrket, samtidigt som det är så underbart på många sätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar