fredag 22 februari 2019

BTJ-recension för Är det bara jag som bryr mig?

"Är det bara jag som bryr mig?" har fått sin första recension. Det är den så viktiga BTJ-recensionen som damp in i e-postlådan från förlaget igår. Och jag blev så glad och lättad! 
Man får inte citera hela recensionen men så här avslutar lektören Piroska Bakran sin text om boken:  

"Författaren Camilla Dahlson har lyckats skriva på ett engagerande sätt om brännande aktuella frågor som är angelägna i vardagen, för både tjejer och killar i åldern 9-13-årsåldern. Parallellt med att man får följa Wilmas känslor händer det mycket och läsaren engageras. Boken har bra flyt och den lättlästa texten gör det till en lättsam bok men med djup i många allvarliga frågor." 

Recensionen kommer i BTJ-häfte nr 7, 2019.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar