torsdag 5 juli 2018

Okej, jag smygjobbar lite

Jag skrev ju för några dagar sedan att det var dags att ta sommarledigt från skrivandet. Det går så där. Jag smygskriver lite, men det känns ändå lustfyllt och jag spann vidare på scenen som jag håller på med och det känns skönt att få ur sig formuleringarna så att jag kan släppa det sedan.
Men nu kanske jag ska vara ledig ett tag?!
Jag har ett par tips till på poddar om skrivande också. I Lektörspodden pratas det om skrivande och det fokuseras på olika delar av skrivande i de olika avsnitten, det kan vara gestaltning, dramaturgi eller berättarröst. En annan podd som är rolig att lyssna på är Debutera eller dö som handlar om allt kämpande innan en bok blir antagen. Ofta med intressanta författare som gäster. Skönt att sitta i skuggan och läsa böcker eller lyssna på poddar tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar