måndag 2 juli 2018

Dags att ta lite ledigt från skrivandet

Så här ett par dagar in i juli tycker jag nog att jag kan ta lite ledigt från skrivandet. I år är jag mitt i ett manus när det är dags att vara ledig, det känns både bra och dåligt. Dåligt för att jag inte kommer kunna vara helt ledig, tankarna på manuset kommer att fortsätta mala i huvudet, kanske kommer hjärnan jobba vidare på intriger och handling.
Å andra sidan kommer det vara lättare att dra igång igen i augusti, jag hoppas slippa den ångest som alltid brukar dyka upp i början av ett projekt. Nu vet jag vad jag ska göra i höst. Om jag nu inte tappar "kontakten" med texten helt ... Kanske får en anteckningsbok vara vid min sida, så att jag snabbt kan klottra ner dialog eller handling som dyker upp i hjärnan. Jag tror dock att det är nyttigt att låta hjärnan vila från skrivande under perioder då och då, så att skrivlusten inte försvinner.
Även om jag tar ledigt från mitt manus, så kommer jag dyka upp här på bloggen och på mitt Instagramkonto då och då. @camilladahlson heter jag på Instagram. Följ mig gärna där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar