onsdag 8 februari 2017

Positiv refusering

I slutet av november skrev jag här på bloggen att ett förlag ville ha en förlängd version av ett av mina 6-9 års manus. Jag slet och kämpade med det i någon vecka och fick till ett längre och fylligare manus. Förra veckan hörde förlaget av sig och berättade att de bestämt sig för att satsa på en serie för 6-9 åringar som de redan har istället för mitt manus. Men de skrev också att de fortfarande gillar min berättelse och att de kanske kan plocka upp den till 2018. Ett litet hopp finns alltså kvar! Jag har en känsla av att det är ett trevligt förlag, så det vore väldigt roligt att bli utgiven av dem. Kanske jobbade jag i onödan med mitt manus, men jag tycker precis som förlaget att texten blev bättre som lite längre. Så hur som helst har jag nu ett bättre manus. Ämnet är viktigt och aktuellt och jag tror att det skulle kunna bli en fin bok med bilder av någon duktig illustratör. Jag har inte gett upp det manuset ännu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar