måndag 20 februari 2017

Målar lite till barnboksidé

Jag har fått en idé till barnbok för de allra minsta. Det skulle verkligen vara roligt att få bli utgiven i det formatet också, men jag tror att det är väldigt svårt. Det känns lite fnuttigt att bara skicka in några korta texter, så för att visa hur jag tänker mig boken har jag börjat måla bildförslag i akvarell. Jag målade en hel del tidigare, men under de senaste åren är det som att skrivandet har tagit all kreativitet. Nu när jag testar igen, inser jag hur rogivande och lustfullt det är att måla. Det hade jag nästan glömt. Jag är förstås en amatör, så troligtvis duger inte mina bilder till en barnbok, men jag kan i alla fall visa hur jag tänker mig bilderna. Sedan får gärna ett proffs göra finare bilder om något förlag nu skulle vara intresserade av min idé...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar