onsdag 22 februari 2017

Omslagsförslag till "Gillad som du är"

Nu har jag fått se fyra olika omslagsförslag till barnromanen "Gillad som du är" som ska komma ut på Idus Förlag i vår. Verkligen jätteroligt! Men inte lätt att välja... Jag har en personlig favorit, men det gäller att tänka på att boken inte bara ska bli snygg, den ska synas också, och den ska framförallt tilltala målgruppen. Som tur är har jag en i målgruppen i familjen, så jag ska fråga vad hon tycker när hon kommer hem från skolan... Kanske hinner jag också fråga någon av hennes kompisar innan jag skickar in mina åsikter till förlaget.
Nu har jag också fått korrektur på inlagan, så nu har jag lite att jobba med. Jag ska läsa igenom allt igen, och en del små ord som ju och just ska plockas bort. Jag tyckte att jag hade fått bort de flesta, men det finns mera kvar. Nu när texten är satt ser en texten med andra ögon och upprepningar etcetera kan synas tydligare. Det känns så roligt att texten nu börjar bli en bok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar