torsdag 21 januari 2021

Det lilla biblioteket på Söder

 Nu kan jag inte hålla mig längre. Romanen som kommer ut i höst på Lind o Co heter "Det lilla biblioteket på Söder" och handlar om två bibliotekarier som försöker rädda sitt nedläggningshotade bibliotek. Inspiration till boken fick jag när Tenhults bibliotek (Jönköping) hotades av nedläggning och när Malmbäcks bibliotek (Nässjö) förpassades till några hyllor i den lokala mataffären. Skisser till omslaget ska vara på gång och det ska bli så spännande att få se dessa. 

Boken utspelar sig på Södermalm i Stockholm plus en liten avstickare till Tranås. Just nu sitter jag och finslipar texten. Jag skrev den redan 2018/2019 så jag kan verkligen se på texten med nya ögon. Boken blev antagen redan i oktober 2019 men har fått stå på vänt medan Sommenböckerna har fått komma ut. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar