fredag 8 november 2019

Vår blir höst

Tjoho! Förlagets manuscoach har nu läst "Vår vid Sommen" som jag skickat in och hon föreslår att det får bli "Höst vid Sommen". Jag hade låst mig vid att en del scener som gjorde att det borde utspela sig på våren, men jag ser nu att det faktiskt kan funka på hösten också. Så himla bra eftersom förlaget planerar att ge ut "Höst vid Sommen" redan hösten 2020 och "Vår vid Sommen" till våren 2021. Det blir förstås en massa omskrivningar att ändra vår till höst, men så värt det. Lättare att skriva böckerna i rätt ordning också, även om de är fristående vävs de tidigare huvudpersonerna in mer i det här nya manuset. Eller åtminstone Disa är med en hel del.
Så nu har jag ett råmanus att jobba med, scener ska läggas till, annat dras ifrån. Men så skönt! Nu kan jag i lugn och ro jobba fram ett nytt "Vår vid Sommen" så småningom. Men först bli klar med detta! 

Ha en trevlig helg alla! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar