onsdag 6 november 2019

Treboksavtal!

Alltså det här är bara så roligt! För någon vecka sedan skrev jag treboksavtal med Lind o Co! Det blir alltså tre romaner till hos dem. Så roligt! Men också pressande eftersom de bara har läst en av dem. Den andra är precis inskickad och den tredje inte ens skriven. Värst är att den "tredje" ska komma ut redan hösten 2020! Planen är att "Höst vid Sommen" ska komma ut då. Jag råkade skriva "Vår vid Sommen" först, det var en berättelse som passade för våren som kom till mig först och då fick det bli så. Den boken är planerad till våren 2021, men jag vet inte alls om det manus som jag har skrivit faller förlaget i smaken. Hoppas, hoppas! Den tredje boken som fick hänga med på kontraktet handlar om något helt annat, men jag håller mig till feelgoodgenren!
Men nu måste jag rulla upp tröjärmarna och skriva på Höst vid Sommen ...

2 kommentarer:

  1. Grattis igen! Det är så coolt 🤗

    SvaraRadera
  2. Men tack! Jag sporras av din plats på 200 mest utlånade! Vill också vara med där ... :-)

    SvaraRadera