fredag 28 december 2018

Summering av 2018

Då var det dags att göra en kort summeringen av mitt författarår 2018.
Februari 
Jag deltog med bokbord på Smålit, en bokmässa i Jönköping. Tyvärr var det dåligt väglag och polisen varnade folk för att ge sig ut, plus att influensan härjade för fullt, så det var glest bland besökarna.
Mars
"Tusen åter", som är den tredje boken i serien om Kia kom ut.
April
"Min skalliga mamma", en bilderbok för åldern 3 - 6 år kom ut. Det är min första bok för den åldern.
Jag var med i direktsändning i P4 Östergötland och pratade om mina nya böcker. Det var första gången som jag pratade i radio, så det var lite pirrigt, men det gick bra. Jag svimmade inte!
Juni
Jag skrev kontrakt med Lind o Co om min första roman för vuxna. Kommer i maj 2019.
September 
Jag signerade i Idus monter på bokmässan i Göteborg.
December
Jag beviljades stipendium från Författarnas kopieringsfond.


Jag har totalt fått JA på fyra manus under 2018. Vuxenromanen på Lind o Co som jag skrev om här, en bilderbok och en bok för 6 - 9-åringar på Kikkuli samt en bok för 9 - 12-åringar på Idus Förlag.
Under året har jag skrivit flera krönikor för Hall Media, jag har även inlett ett samarbete med Studentlitteratur om att skriva korta faktatexter till ett av deras läromedel. Kanske kan det bli mer sånt framöver?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar