tisdag 4 december 2018

Ett litet uppdrag

Den här eftermiddagen har jag ägnat åt att botanisera bland våra böcker hemma och bland bibliotekets böcker. Jag ska nämligen skriva några korta texter för ett läromedelsförlag. Det är nytt för mig, men känns spännande och roligt, särskilt som det är ämnen som jag gillar och tycker är intressanta. Ett av ämnena verkar vara svårt att få fram information om, men jag hoppas att det kommer att gå. Det svåraste blir nog ändå att hitta rätt nivå på fakta och text så att det passar målgruppen. Jag tänker att det här kan bli ett ben till att stå på, för det är minsann inte lätt att försörja sig som författare. Det som är jobbigt med att skriva skönlitterärt är, förutom att jag måste hitta på allting (vilket också är roligt), att jag aldrig vet om jag kommer få betalt för det jag skriver. Här vet jag det eftersom det är ett uppdrag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar