torsdag 9 augusti 2018

Kanske blir det en uppföljare?

Förra veckan fick jag ett väldigt trevligt mejl från förlaget (Lind o Co), de tänker sig en fortsättning på den bok som de har antaget och ville se synopsis! Jag blev så glad att jag ville skutta runt av glädje samtidigt som jag fick panik och prestationsångest. Jag kom inte på en enda sak som kunde hända i bok två ...  Istället skickade jag över den roman som jag jobbade med i vintras, och hoppas nu att de ska gilla den och vilja ge ut den. Men med lite ro i kroppen har jag nu funderat på figurerna i min roman nummer ett (som kommer ut till sommaren 2019) och de har börjat leva i mitt huvud igen. Så nu är ett enkelt synopsis skrivit och inskickat till förläggaren. Får se vad hon tycker och tänker om det. Jag brukar inte skriva några avancerade synopsis utan skriver mer ner stolpar över vad jag tänker ska hända i boken, och så vill jag gärna veta lite om vilken riktning boken ska ta, sedan brukar karaktärerna börja leva och det händer saker under skrivandets gång. Hoppas det blir så även denna gång, om nu förlaget tror på mitt synopsis. Jag hoppas det OCH att de ska vilja ge ut det andra manuset som jag skickade till dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar