torsdag 23 augusti 2018

Jag vill komma i mål

Känslan nu när skriver är att jag vill komma i mål med det råmanus som jag håller på med. Det är inte långt kvar nu, några veckor kanske, och det ska bli så skönt. Sedan ska det manuset få vila ett bra tag innan jag redigerar och fixar till det. Under tiden manuset vilar ska jag gå igång med ytterligare ett vuxenmanus. Jag vet inte riktigt vilket, antingen en uppföljare till romanen som kommer ut på Lind o Co till sommaren, eller en bok med helt nya karaktärer och platser. Jag fick en idé i somras som jag hoppas kunna utveckla till ett manus. Samtidigt vore det roligt att jobba vidare med de karaktärer och platser som jag byggt upp i boken som kommer till sommaren. Vi får se vad förläggaren tycker om det enkla synopsis som jag skickat till henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar