måndag 28 maj 2018

Jag bytte manus

För några veckor sedan skrev jag att jag skulle börja på ett nytt manus, jag jobbade på med det i någon vecka, men det gick trögt och jag fick inte tag i den rätta känslan. Jag bestämde därför att låta manuset och den idén vila tills jag har mer på fötterna. Det var ett manus för åldern 9-12-åringar som jag hade hoppats få till, men kanske behövde tankarna tid att mogna innan det var dags att skriva fram det manuset.
Istället gick jag tillbaka till ett manus för vuxna som jag påbörjade i höstas. Nu känns det som att den idén har mognat och jag har lust att jobba vidare med det manuset istället. Hoppas nu att det går att slutföra så att det blir ett färdigt råmanus. Just nu känns det roligt att skriva på den texten i alla fall! Jag hoppas att känslan håller i sig ända in i mål! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar