onsdag 29 november 2017

Spånar på idéer

Idag spånar jag på nya manusidéer. Jag har en idé till en vuxenroman som jag ska försöka bena ut nån slags struktur på. Kanske kan jag använda början av ett manus som jag körde fast med för ett år sedan?  Jag skrev då 60 000 tecken innan jag körde fast och inte kom vidare. Nu har jag en helt annan idé och faktiskt tror jag att början på det gamla manuset kan passa. Kanske måste saker få ta tid ibland? Jag kan nog inte återanvända alla mina sidor, men det är alltid skönt att ha en början för att komma igång.
Samtidigt fortsätter jag med redigering av flera andra manus, bland annat feelgooden för vuxna som ett förlag vill se en ny version på. Det skulle vara underbart skönt att få ett ja på den boken, då skulle det kännas mer motiverat att jobba vidare med min nya idé för vuxna också. Det är ju en lång resa man ger sig ut på när man ska skriva en roman för vuxna. Mycket kraft och energi som måste mobiliseras!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar