torsdag 8 december 2016

Julfrukost på skolan

I morse var jag på julfrukost på sonens skola. Det var såå mysigt! Vi fick risgrynsgröt, macka, små lussebullar och pepparkakor. Barnen bjöd på fin sång, de var så duktiga allihop. Sedan fick de som ville göra julpyssel en stund.
Nu sitter jag här och försöker koncentrera mig på skrivandet... Jag har skrivit halva dagsbetinget, men känner att jag saknar riktning i skrivandet just nu. Jag vet vad som ska hända i några scener framöver i manuset, men jag saknar helhetsriktning, och hoppas på att det lossnar medan jag skriver och att jag kan skriva mig fram till hur det ska gå sedan. Det är ju spännande för mig att inte veta, men samtidigt otryggt, för jag vet inte om jag kommer komma vidare längre fram i manuset. På tal om otryggt vet jag inte hur jag ska försörja mig efter nyår... Barnböcker och lättläst drar inte in några stora pengar, så planen är att jag ska försöka hitta ett deltidsjobb, så att jag har någon form av trygghet. På något sätt vill jag ändå fortsätta att skriva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar