torsdag 29 december 2016

Gott Nytt År!

Nu är 2016 snart slut och vi får gå in på det nya året 2017.
Här kommer en liten egotrippad årskrönika om mitt författande 2016.

Februari 
Jag deltog med bokbord på Smålit, en småländsk bokmässa och litteraturfest. 2016 hölls den på Spira i Jönköping.

Mars
"Innebandystjärnor - Första matchen" (Bokförlaget Opal) släpptes. Jag hade boksläpp på Akademibokhandeln på A6 i Jönköping. Bokhandeln bjöd på godis och ballonger. Det var mycket lyckat, och en hel del köpte böcker också.

September
Jag deltog på Bokmässan i Göteborg. För första gången signerade jag på den bokmässan.

Oktober
Inför läslovet signerade jag på Akademibokhandeln på A6 i Jönköping. Det gick inte riktigt lika bra som när jag var där i mars, men det var ändå kul att komma ut och träffa läsare. Det var många andra aktiviteter i köpcentrumet så konkurrens kanske var för hård.

November
Efter att nästan ha deppat ihop efter en massa refuseringar vände det på senhösten. Jag fick en bilderbok om ett viktigt ämne antaget. Det är Kikkuli som ska ge ut boken. Planerad utgivning är januari 2018.

December
I december fick jag ytterligare ett manus antaget. Det är en text för åldern 9-12 år som ska få bli bok. Idus förlag ger ut.

Under 2016 har alla mina tre hittills utgivna böcker även blivit talböcker. Det är Myndigheten för Tillgänglighet som har läst in böckerna. Jättekul tycker jag!

Nu ser jag fram emot ett nytt år med nya böcker! I januari kommer "Bloggtantens Bravader" ut på Vilja förlag. Det blir min första bok för vuxna. Det är verkligen kul att få bredda sina målgrupper!
Jag hoppas också på att få nya bokidéer och att flera av mina redan skrivna manus ska få bli antagna och få bli böcker!
Precis som förra året hoppas jag att det ska bli färre konflikter på jordklotet och att fler ska bry sig om vår miljö och framtid! Tyvärr känns det som att det går bakåt, men vi får inte ge upp utan blicka framåt och kämpa vidare!


Gott Nytt 2017!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar