torsdag 10 november 2016

Jag skriver på


Jag skriver på, och nu när jag har kommit några sidor in i det nya manuset, känner jag att jag vill skriva i dåtid. Jag-formen har jag behållit än så länge. Jag gillar min nya karaktär, en kille i 9/10-årsåldern, men jag har ingen aning om ifall någon kommer att tycka att det är intressant att läsa om honom. Det får vi se. Nu ska jag koncentrera mig på att skriva historien så bra jag kan, och att ha kul medan jag skriver. Och försöka att inte ha prestationsångest!
För att få ny energi i kroppen och syre till hjärnan brukar jag ta en lunchpromenad eller köra ett träningspass på lunchen. Här är en bild från dagens promenad. Ljuset från Vättern är alltid fascinerande att se, även om det inte riktigt kommer till sin rätt på den här bilden. Det är svårt att fånga ljus med min kamera har jag märkt.  
Vättervy under lunchpromenaden. Det är svårt att fånga den fina utsikten på bild. Det var mycket ljusare i verkligheten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar