torsdag 6 oktober 2016

Vad jag skriver just nu

Just nu skriver jag på min vuxenroman, som jag tänker ska vara i feel good-genren. Jag har satt upp ett antal tecken som målsättning varje dag. När jag har skrivit dessa tecken är jag fri att göra andra saker. Ganska ofta blir det ändå så att jag fortsätter att skriva ytterligare några tusen tecken.
Sedan redigerar jag fortfarande barnromanen som jag skrivit om tidigare. Jag har nu läst den högt för dottern (som är i målgruppen) två gånger och vid varje läsning har något nytt som behöver ändras och förbättras kommit fram. Jag har också läst den några gånger för mig själv. Nu är det lite på slutet som ska ändras, sedan börjar den kännas klar för inskick till förlag.
De senaste veckorna har jag också jobbat med att förenkla några manus, så att de verkligen ska bli lättlästa. Det är utmanande och svårt att skriva lättläst, men väldigt roligt att se att det går att plocka bort ord och byta till enklare och ändå behålla känslan och storyn!
Sedan håller jag tummar och tår för att något eller några av de manus som jag jobbar med ska bli antagna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar