lördag 11 juni 2016

Nä, nu vill jag ha ett ja!

Nu känns det som att jag behöver få ett positivt besked snart. För att orka satsa energi på att skriva nytt. Det bästa en kan göra medan en väntar på olika besked, är väl att börja skriva på något nytt, och glömma bort de inlämnade manusen för ett tag. Och det är precis det jag har gjort nu. Jag hade tänkt vänta till hösten när jag kommer att ha mer tid att skriva, men nu blev det så att jag körde igång lite lätt med ett manus till en barnroman. Idén till det här manuset fick jag faktiskt för ett par veckor sedan när jag var och hälsade på dottern i skolan. Nu har jag skrivit ett par sidor som känns bra. Sen får jag hoppas att idén bär och kan bli en hel bok. Det återstår att se. Jag har tänkt ut de stora dragen i boken, men det gäller att få texten tillräckligt spännande hela vägen. Jag tror inte att jag kommer att skriva klart hela i sommar, men det känns bra att ha något att starta med i höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar