fredag 22 april 2016

Lyssnar på deckarpodd och blir läst på förskolan

Jag har hittat en ny podd om skrivande att lyssna på; och det är Deckarpodden. Det är författarna Emelie Schepp och Sofie Sarenbrant som pratar om sin författarvardag och även sin författarfest. Jag hade fått för mig att deras podd mest skulle handla om deckarskrivandet, men nu när jag börjat lyssna märker jag att det är många av avsnitten som jag ändå kan känna igen mig i. Skrivprocessen, prestationsångest och skrivkramp för att nämna några. Som författare är en ju ofta ensam i sitt skrivande och då kan det vara skönt att lyssna på podd och låtsas ha några jobbarkompisar att bolla med...
Emelie Schepp och Sofie Sarenbrant är förresten uppväxta i Östergötland precis som jag...

Den här veckan har sonen varit veckans värd på förskolan, och den som är veckans värd får ta med sig en bok som fröken läser upp. Sonen valde min "Innebandystjärnor". Jag lovar att det var helt frivilligt och utan påtryckning från mig.
När han kom hem berättade han att alla barnen hade tyckt om den, utan fyra - för de var inte där...  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar