torsdag 4 oktober 2018

Letar nytt att skriva

Usch nu är det så där jobbigt igen. Jag har ägnat de senaste veckorna åt att redigera manus, och nu vill jag dra igång med något nytt att skriva. Hjärnan och hjärtat väger ett par olika idéer mot varandra just som en tredje idé knackar på och vill ha uppmärksamhet. Vilken idé är starkast och håller för en hel roman? För det är roman för vuxna som jag vill skriva just nu känner jag. Det tar tid att skriva en roman och det är viktigt att jag tror på idén och känner tillräckligt med lust och tillförsikt för att våga ge mig ut på en lång resa med just de karaktärerna. Jag vill inte ägna flera veckor eller månader åt en text för att sedan upptäcka att idén inte är tillräckligt stark för en hel bok. Fast det har faktiskt hänt ett par gånger att jag har påbörjat manus och kört fast, och sedan efter flera månader med annat skrivande hittat tillbaka till texten och fått ihop storyn. Så kanske är det bara att köra igång med den idé som lyser starkast ... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar