söndag 30 september 2018

Rapport från årets bokmässa

Igår var jag på Bokmässan i Göteborg över dagen, och det var härligt att boken åter fick vara i fokus och inte som de tidigare två åren då andra saker stal uppmärksamheten ... Stämningen var åter mysig, kamratlig och härlig. Jag signerade i Idus monter mellan klockan nio och elva. Sen strosade jag runt, lyssnade på föredrag och kände in mässtämningen. Jag lyssnade på Simona Ahrnstedt, Leif GW Persson, Jojo Moyes, Anna Fredriksson och några andra på de olika monterscenerna. Jag passade också på att säga hej till Zandra Weldon som är min förläggare på Lind o Co. Så roligt att få ses i verkligheten och inte bara i mejlform! Jag pratade också med en illustratör som jag hoppas ska illustrera de två barnböckerna som ska komma ut på Kikkuli förlag maj 2020. Hon sa att hon kommer ta sig an uppdragen, men jag väntar med att skriva vem hon är tills det är helt spikat!

Idus finfina monterskylt. 
En hög Kiaböcker väntar på att få hänga med läsare hem.


Innebandystjärnor på plats i Opals monter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar