onsdag 21 september 2016

Packlista inför bokmässan

Snart är det dags! Årets stora bokfest, Bokmässan i Göteborg, drar igång imorgon och bokälskare från hela Sverige vallfärdar till Göteborg.
Själv ska jag inte åka ner förrän på lördag, men jag vill ändå passa på att dela med mig av packtips inför mässan.

Detta kommer jag att ha med mig:

  • Tågbiljett
  • Entrébiljett
  • Ryggsäck, till alla böcker jag kommer att köpa.
  • Vattenflaska
  • Frukt, att ta till när energinivån sjunker. 
  • Mobilen
  • Huvudvärkstabletter. Jag brukar ofta få huvudvärk mot slutet av en mässdag. Det är stimmigt på mässan. Så många besökare, montrar, monterframträdanden och framträdanden hela tiden.
  • Signeringspenna. Det är min fjärde mässa, men första gången som jag ska signera! Detta sker i Opals monter (B09:22) klockan 12:30-12:50 tillsammans med Sara Gimbergsson och 16:30-16:50 tillsammans med Malin Stehn.
  • Bra skor! Det är nästan den viktigaste punkten. Själv kör jag med gympadojjor. Det praktiska får gå före det snygga. Att gå och lida i klackskor en hel dag på ett hårt golv är inget för mig.
Nu gäller det bara att hålla sig frisk och att tåget går som tåget! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar