tisdag 29 december 2015

Det gäller att ha tålamod

Som författare gäller det att ha tålamod. Något som jag egentligen inte har alls. Men jag är så illa tvungen att vänta och vänta. Jag har flera manus inskickade till förlag som jag väntar på att få svar om. Ett av dem skickade jag in redan i mars. Just det förlaget har tidigare skrivit om ett annat manus (som refuserades), att om det tar tid att få svar så beror det på att manuset är intressant, och att många ska läsa innan de bestämmer sig. Så än lever hoppet! Men det kan ju också vara så att manuset inte kommit fram eller att de tappat bort det. Och nu under helgdagar och mellandagar lär det ju inte hända så mycket. Det lär väl knappast hållas några manusmöten i mellandagarna. Men då borde jag ju inte heller behöva få nån refusering...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar