onsdag 29 december 2021

Året som gått - 2021

 Året som gått, 2021, har präglats av pandemin precis som 2020. Ändå har det hänt en del kul och sociala grejer framför allt under maj-dec. Jag har också genomfört digitala författarbesök i en skola för första gången. Det var lite läskigt med tekniken, men jag tyckte ändå att jag fick kontakt med barnen trots att jag såg dem i skärmen. Jag har också kommit ut med två romaner "Vår vid Sommen" och "Det lilla biblioteket på Söder". Dessutom kom "Höst vid Sommen" ut som pocket. 

Jag var med på Feelgoodfestivalen, som dock fick bli digital, men kul ändå. Och jag var med på den nya festivalen "Stockholms Bokhelg". Kul att träffa kollegor, förlaget och läsare! När samhället öppnade upp sig hann med författarbesök i Uddevalla och i Bankeryd, samt signeringar i Eksjö och i Jönköping, innan striktare restriktioner dök upp igen. 

Jag blev Boxholms Kommuns kulturstipendiat. Jätteroligt att någon nominerat mig! Jag skrev en krönika om att Bankeryds, Norrahammars, Tabergs och Tenhults bibliotek skulle vara stängda hela sommarlovet skrev jag en krönika om det i Jönköpings-Posten. Krönikan fick stort genomslag, jag blev intervjuad i radion och politiker reagerade. Till slut ändrades beslutet och vi fick åtminstone en öppen dag i veckan på dessa bibliotek. 

Jag har nog aldrig blivit intervjuad av så många tidningar som detta år! Corren, Jönköpings-Posten, Allers, Vi läser, Husvagn och Camping, Tranås Tidning, Tranås Aktuellt, Östgötatidningen, Boxholms Bästa plus en del webbintervjuer (Bonniers Bokklubb, Lisas Bok- och Klokskåp, Hanna Landahls Skrivarringen). Jag skrev också en reseguide om sjön Sommen i Svenska Dagbladet. 


Gott Nytt År alla fina läsare och hoppas på ett fint och friskt 2022!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar