torsdag 20 juni 2019

Sommar och skriv

Solen skiner, sommaren är här och barnen har sommarlov. Mitt i detta somriga försöker jag hitta fokus att skriva åtminstone några tusen tecken varje dag. Jag är i fasen att jag vill bli klar med råmanuset som jag skriver på, så att jag kan känna mig ledig på riktigt. För mig är romanskrivande en process och det bästa är att hålla den vid liv tills råmanuset är klart. Om jag avbryter mitt i och inte skriver på flera veckor blir det väldigt jobbigt att hitta tillbaka i processen och få igång den igen. Dessutom går jag då och tänker på det manus jag jobbar med, så det skulle vara så skönt att bli klar med råmanuset. Slutet är dessutom på gång, men det återstår åtskilliga tecken innan jag är där. Bara att kämpa på. Med lite skrivet varje dag kommer jag framåt och framåt. Snart, snart är jag framme!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar