torsdag 8 mars 2018

Rapport från skrivarlyan

Det händer lite här i skrivarlyan, eller skrivhörnan kanske är mer korrekt.

  • Barnboken "Min skalliga mamma" har gått i tryck och utgivningsdatum är satt till den 16 april. 
  • Barnromanen "Tusen åter" är slutkorrad, bara en sista korr av det slutgiltiga omslaget ska göras, sen ska den också gå i tryck. Där har jag inte fått något datum ännu. 
  • Jag har skrivit klart råmanus till en vuxenroman. Nu ska det manuset få vila i några månader, så att jag kan se på det med fräscha ögon när jag tar tag i det igen. Jag väntar fortfarande på besked på en annan vuxenroman. Hoppas, hoppas! Om ingen av dessa båda får bli bok kommer jag bara att satsa på att skriva för barn och unga framöver. Helst skulle jag vilja växla mellan att skriva långa och korta manus. Det är härligt att vara inne i en lång skrivprocess, samtidigt som det är en stor investering i tid. Kortare manus är också roliga, då är processen en helt annan, och när det är böcker som illustreras kommer det till en dimension till. 
  • Nu redigerar jag bok nummer fyra om Kia, Viktor och Mirre. Hoppas att trean går hem hos läsarna så att det kan få bli en fyra också! 
  • Jag har också börjat skriva på en alldeles ny historia. Jag tror att den kan passa barn i åldern 6-9 år, men som vanligt känns det lite trevande i början av ett skrivprojekt.. 


Idag är det den Internationella Kvinnodagen, och jag är glad att Idus Förlag har gett ut mina böcker "Gillad som du är", "En vän som du" och snart "Tusen åter", som jag har skrivit för att stärka unga kvinnor (och killar) att våga tro att de duger precis som de är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar