måndag 5 februari 2018

Helgens mässa

I lördags var jag med på SmåLit som planerat. Jag hade bokbord och visade upp alla mina sex utgivna titlar. Det är så roligt att jag ni har böcker för flera åldrar att visa upp.
En hel del besökare var framme vid mitt bord, några köpte böcker, andra noterade titlarna för att kanske köpa in till skolan de arbetade på och ytterligare andra bara tittade på böckerna. En hel del barn kände igen mina böcker om Innebandystjärnorna och hade läste dem på sina skolor. Det är roligt tycker jag.
I år hade jag en något bättre placering tycker jag, även om jag hade en bokhylla framför mig, så alla kanske inte såg mina böcker ... Men jag stod i alla fall nära "Flygande mattan-scenen" där aktiviteter för 6-12-åringar pågick hela dagen, så jag kunde smyglyssna och smygtitta lite. Även invigningstalet som gjordes av Stina Wirsén fick jag chansen att höra.
På det stora hela en bra mässa, även om jag inte var helt frisk, och även om det var glest med besökare. Många är sjuka i Jönköpingsområdet nu och polisen hade varnat folk för att ge sig ut på gatorna på grund av halka och snöoväder. Hoppas på fler besökare nästa år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar