lördag 30 december 2017

Gott Nytt År!

Snart lämnar vi 2017 bakom oss och går in det nya året 2018! Precis som förra året tänker jag skriva en egotrippad årskrönika om mitt författarår.

Januari 
Bloggtantens bravader, en lättläst bok för vuxna, gavs ut. Vilja heter förlaget. Det var min allra första (och hittills ända) bok för vuxna.

Februari
Jag deltog med bokbord på Smålit, en småländsk bokmässa och litteraturfest. 2017 hölls den på Jönköpings Stadsbibliotek och Länsmuseet.

Mars
I slutet av mars kom "Gillad som du är" ut på Idus Förlag. Det var min första bok för åldern 9-12 år.

April 
Jag hade boksläpp för "Gillad som du är" på Akademibokhandeln på A6 i Jönköping. HV71 spelade om SM-guldet samma eftermiddag, så sista timmen var det väldigt folktomt på A6 ...

Maj
Jag hade bokbord på Bankeryds bibliotek i samband med vårmarknaden i Bankeryd.
Jag fick också "En vän som du" antagen av Idus Förlag.

September 
Jag hade bokbord på Råslätts bibliotek i samband med Råslättsdagen. Vädret var kanon och jag konkurrerade med Charlotte Perrelli och ett helt gäng andra artister som uppträdde utomhus, så inte många hittade in på biblioteket. Men det var roligt ändå och några böcker hittade fram till nya läsare.

Jag var med på Bokmässan i Göteborg. Jag signerade i Idus monter, deltog i panelsamtal i Smålits monter tillsammans med Katarina von Bredow och var med på mingel i Viljas och Idus montrar. Mycket trevligt, och jag hittade flera nya författarvänner!
Jag skrev min första krönika år Jönköpings-Posten "Bokmässan ur en författares perspektiv". Det var väldigt roligt att skriva något som kommer ut så snabbt. Jag fick frågan om jag ville skriva krönikor för JP efter att jag blivit intervjuad av tidningens kulturredaktör under sommaren.

Oktober - November
"En vän som du" (9-12 år, Idus Förlag) kom ut under läslovet och jag hade boksläpp på Tranås Stadsbibliotek och signering på Akademibokhandeln på A6 i Jönköping.

December
Jag signerade mina böcker på Boxholms bibliotek.
Jag hade med en krönika till i Jönköpings-Posten, "Att utsätta sig för idoljuryn år efter år".
På Juldagen fick jag tredje delen i serien om Kia ("Gillad som du är", "En vän som du" och nya boken) antagen av Idus Förlag. Så skönt att få avsluta året med ett manus-JA! Det var en stor lättnad eftersom jag har lagt mycket tid och energi på boken.

Under 2017 har jag satsat mer på marknadsföring än vad jag gjort tidigare. Jag har varit mer aktiv både här på bloggen och på Instagram. Jag har också blivit intervjuad och varit med i Östgöta Correspondenten, Trånas-Posten, Jnytt och Jönköping Nu. Nu hoppas jag att det ska ge resultat också, så att fler läsare hittar mina böcker.

Inför 2018 hoppas jag på fler och bra bokidéer, fler antagna manus och att mina böcker ska nå ut till fler läsare. Plus att alla ska må bra och vara friska förstås! Och en fredligare och mer miljövänlig befolkning på jordklotet.

Gott Nytt År!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar