fredag 6 oktober 2017

Jag skriver på

Jag skriver på. Ord läggs till ord, och mening läggs till mening. Till slut hoppas jag att ett nytt råmanus ska vara klart. Vägen dit kan ibland vara snårig och kämpig, ibland självklar och lätt.
Ibland segar sig orden ur mig, och då är det jobbigt att skriva. Ibland flödar orden fram och fingrarna dansar på tangenterna. Jag hoppas och tror att läsaren inte ska märka skillnaden. Kanske är det när hjärnan inte har hittat rätt och letar sig fram i berättelsen som det går trögt. Kanske måste det få vara så, för att ta sig igenom en del passager i texten och komma framåt i handlingen. Då gäller det att inte ge upp utan jobba vidare i texten och lita på sin berättelse och att den kommer att gå i hamn.

Jag önskar dig en bra helg! 

2 kommentarer:

  1. Är just nu i samma fas ... och jag vet inte vad det blir av mina meningar. Det får tiden utvisa. Hursomhelst var det väldigt roligt att vi träffades på Bokmässan! Trevlig helg till dig också :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Vad kul att du hittade hit. :-) Det vore ju smidigare om det alltid gick lätt att skriva ... Ja, det var jätteroligt att ses på Bokmässan! Kanske ses vi nästa år igen eller i något annat skrivsammanhang. Ha en bra helg!

      Radera