fredag 3 mars 2017

Baksidestext och mer korr

Idag har jag skrivit något som är väldigt svårt att skriva; nämligen baksidestext till sin egen bok...
Jag har skickat ett första förslag till förlaget och kanske vill de ändra och poppa till texten. Det är väldigt svårt att sammanfatta sin egen bok i en kort säljande text, får se om jag har lyckats?
Nu läser jag korrektur av inlagan. Igen! Det går åt flera korrekturrundor för att allt ska bli så bra som möjligt. Varje gång en läser texten hittar en något nytt som en vill ändra. Ibland något litet misstag som missats och ibland något ord som jag vill ändra på, men som läsaren kanske inte bryr sig om. Och varje gång inlagan har ändrats måste jag ju korrläsa den igen. 

Idag fick jag också ett mejl med en intressant förfrågan! Ett uppdrag som det inte alls är säkert att det blir något med, men väldigt roligt att bli tillfrågad. Om det blir något av kommer jag så klart att berätta mer här på bloggen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar