fredag 19 augusti 2016

Hösten är på gång

Det känns som att hösten kom tidigt i år. Mulet, regnigt och lite blåsigt väder. Men regn behövs ju, så det är ju positivt på ett sätt. Att hösten närmar sig gör inte så mycket heller. På måndag börjar skolorna och då ska jag dra igång skrivandet på allvar. Igår läste jag igenom de första sidorna i en barnroman som jag påbörjat. Jag har skrivit ett par inledande sidor för att det ska gå lättare att komma igång. Ett tomt ark kan vara väldigt jobbigt. Så nu har jag något att börja med. Jag gillade det jag skrivit, även om jag kanske kan fördjupa början något. Hoppas nu att fantasin och orken räcker för att ta hela manuset i mål... Och sen gäller det ju att någon ska vilja ge ut det också, men det får bli ett senare spörsmål.
En rolig sak har jag att berätta. Jag ska signera i Opals monter på Bokmässan i Göteborg, lördagen den 24 september. Jag har inte fått någon tid ännu, men det ska bli jätteroligt. Jag har varit på mässan tre gånger tidigare, men det här blir första gången som jag får signera! 

Så här inför hösten bjuder jag på en sommarbild!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar