fredag 2 oktober 2015

Hurra, jag har fått ett ja till

Som jag berättade om här på bloggen för några veckor sedan var jag med i en manustävling. Jag vann inte, men manuset var med i slutomgången, och Vilja Förlag som arrangerade tävlingen begärde option på mitt manus i några veckor. Och nu har jag fått besked om att de vill ge ut mitt manus! Så jag känner mig som en vinnare även om jag inte vann!
Utgivning är planerad till 2017. Texten ska finputsas lite, så jag kan inte slappna av förrän jag vet att förlaget är helt nöjda med texten. Men enligt förläggaren är det ett ja och det ska bli en bok av mitt manus.
Vilja Förlag ger ut lättlästa böcker för vuxna. Den kan finnas många olika anledningar till att man vill läsa en lättläst bok. Det kan vara dyslexi, nybörjare på svenska språket eller att man bara vill läsa något lättläst helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar