fredag 25 september 2015

Rapport från bokmässan i Göteborg

Igår besökte jag bokmässan i Göteborg, och som vanligt var det roligt, stimmigt och inspirerande. När jag klev av bussen upptäckte författaren/illustratören Annika Giannini och jag att vi suttit på samma buss från Jönköping... Vi tog igen lite missat prat genom att äta lunch tillsammans. Alltid kul att få nörda loss och prata skapande med mera med nån likasinnad. Vi besökte också Opals (vi är båda utgivna på Opal) monter tillsammans och pratade med vår gemensamma redaktör Anja Eriksson med flera. Det är ju alltid kul att se sina böcker på mässan. Jag lyssnade bland annat på Martin Widmark, Helena Gillis, Mats Wänblad, Magnus Ljunggren med flera. Bredvid mig i publiken satt "lättlästdrottningen" Helena Bross. 
Jag hann också se Alice Bah utnämna nya läsambassadören Ann-Marie Körling. Hon verkar vara en cool person.
Ett gäng böcker köpte jag förstås också! Svårt att låta bli! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar