onsdag 26 augusti 2015

Väntar och väntar

Just nu har jag en hel del manus ute hos olika förlag. Att vänta är ju bättre än att få nej. Men jag vill ju veta vad förlagen tycker. Och så klart vill jag få manusen utgivna. I varje manus lägger jag som författare ner min själ för att få det så bra som möjligt.
De flesta förlag svarar inom två, tre månader på om de är intresserade av ett manus eller ej. Sen kan det vara så att det tar längre tid att få svar om förlaget tycker att manuset är intressant, för då är det fler som ska läsa innan besked kan ges. Så har åtminstone några förlag förklarat det för mig. I andra fall ligger förlagen helt enkelt efter och de hinner inte läsa alla manus inom den tid de själva har satt ut som mål för att ge besked.
Men jag vet ju i alla fall att en ny bok om innebandystjärnorna är på gång. Illustratören jobbar med bilderna till boken nu, och jag gissar att boken kommer ut under våren 2016.
Det bästa att göra medan man väntar på svar från förlagen är att skriva något nytt. Men just nu har jag ingen inspiration. Jag drog igång med en uppföljare till ett manus i somras, men jag får ingen energi att fortsätta förrän jag vet om manuset blir antaget eller inte. Så jag väntar väl lite till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar