lördag 21 september 2019

Biblioteksersättning

Igår kom statistiken för bibliotekslånen 2018. Det är alltid spännande att se hur det har gått för ens böcker, och hur mycket eller lite biblioteksersättning man ska få. Antalet lån hade minskat något för min del, och för fjärde året i rad var "Innebandystjärnor" min mest utlånade bok. De titlar som kom ut förra året "Min skalliga mamma" och "Tusen åter" har inte lånats ut lika mycket som de äldre titlarna har tappat. Hur som helst blir det ett litet tillskott till kassan, och många bäckar små är det som gäller i författarekonomin ... Jag har sett att "Sommar vid Sommen" och "Är det bara jag som bryr mig?", som kom ut i år, går bra på biblioteken så jag hoppas på fler utlån under 2019 ... Tack alla som köper, lånar och läser mina böcker! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar