torsdag 29 augusti 2019

Redigerar manus

Jag är i full gång med att redigera ett manus, och slås av att skrivandet inte har blivit lättare ... Ju mer jag lär mig desto svårare blir det. Vissa saker har kanske blivit lättare, men då dyker nya svårigheter upp. För varje bok som jag skriver och jobbar igenom lär jag mig nya saker om skrivandet. Roligt ändå att man aldrig blir fullärd i detta yrke, det finns väl förresten inte många jobb där man blir fullärd ... 
Det jag jobbar med den här redigeringsvändan är att gestalta mer och skapa närvaro. Lite småfix återstår också med själva berättelsen, annars är det där svåra att det ska kännas som att man är huvudkaraktären som jag försöker få fram. Nu skriver jag i tredje person, så en del blir berättat, men försöker få in gestaltning så mycket jag kan. In i manus igen ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar