torsdag 11 april 2019

Jag visualiserar ett omslag

Jag skriver roman nu och det är en lång och osäker process där det gäller att nöta på för att komma framåt. Blir det bra, rör sig handlingen framåt eller står den still, vad ska hända härnäst är frågor som jag ständigt brottas med. Då gäller det att orka och ta de små och många stegen som förhoppningsvis leder fram till en ny bok. Att våga tro på att skrivprocessen leder mig framåt och på rätt spår. Jag har en riktning som jag tänker mig att boken ska ta, men allt kan hända och det finns flera vägskäl där huvudkaraktären kan komma att ändra väg att gå. För att orka försöker jag visualisera bokomslaget (det är skitsnyggt i min fantasi) och jag försöker tänka mig hur det kommer att kännas när jag förhoppningsvis kan hålla boken i handen om några år ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar