fredag 30 november 2018

Intervjuad och fortbildningsdag

Igår var jag med på en slags fortbildningsdag för skrivande i Jönköpings län. Det var Litterära hem som anordnade den under temat "Hur kan vi leva som författare i Jönköping?" Fyra författare; Frida Moisto, Maria Bielke von Sydow, Ewa Klingberg och Åsa Storck höll föredrag om sina resor till författarskapet och hur de försörjer sig. Det var intressant att höra och under fika- och lunchpauserna fick vi chansen att prata mer. Det är ju ganska ensamt att sitta och skriva och ibland är det skönt att få prata med andra som sysslar med samma sak.
Efter fortbildningsdagen blev jag intervjuad av Peter Nyberg inför den tredje boken i serien "Författare i Sommenbygd". Jag är en av författarna som ska få bli omskriven i boken, så jätteroligt. Jag är ju uppväxt i Boxholm i Sommenbygden så därför får jag vara med. Delar av intervjun kommer komma med i Tranås-Posten. Så roligt också att kunna berätta att min första roman för vuxna utspelar sig just vid sjön Sommen. Och då var det avslöjat här på bloggen också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar