fredag 15 december 2017

Vinterlandskap

Utanför huset är det ett vackert vinterlandskap. Det ligger snö på träden, hustak och trädgårdar är knastrigt vita. Så vackert! Hoppas att det kan få ligga kvar ett tag nu, det är så mycket ljusare och trevligare med snö än med slask och gegga.
Nu går jag i väntans tider igen, eller det gör man kanske alltid som författare? Jag har flera inskickade manus som jag väntar på att få svar på, och så väntar jag på bilderboken som ska komma ut på Kikkuli förlag i vår. Utgivningsdatum är satt till mars/april så det är ett tag kvar än, men på något konstigt sätt längtar jag alltid efter nästa bok!
Under tiden som jag väntar skriver jag lite nytt, jag hade tänkt vänta med det till efter nyår, men redigeringen blev klar tidigare än jag hade tänkt mig, så nu skriver jag lite smått. Jag försöker tänka att texten ska redigeras för att inte få så mycket prestationsångest, det första utkastet måste inte bli perfekt. Jag lyssnade på Mats Strandberg som gäst i Skrivarpodden och han sa just att han tycker att det är en tröst när man skriver att det kommer redigeringsrundor efteråt, det gör det lättare att skriva på och inte sitta och väga precis varenda ord. Det kan man göra när råmanuset och själva berättelsen är klar! Bra tips! Du hittar Skrivarpodden här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar